مملكة الياسر العظمة لعلوم الفلك والروحانيات Astronomy and Spirituality treat all kinds of magic


الرئيسيةalyasserبحـثالتسجيلدخول
مرحبا بك يازائر فى مملكة الياسر العظمة لعلوم الفلك والروحانيات والعلاج بالقران والاعشاب نقوم بادن الله بعلاج جميع انواع السحر السحر العلوى والسحر السفلى المحروق والمرشوش والمدفون والماكول والمشروب وسحر التخيل وسحر الجنون وسحر الهواتف والرقية الشرعية دكتورة فى علوم الفلك والروحانيات للتواصل معنا والاستعلام على الايميل Sakr11111@yahoo.com

شاطر | 
 

 تفسير اسماء الله الحسني (المجموعة الرابعة)

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
sakr
المدير العام
المدير العام


ذكر عدد المساهمات : 1794
تاريخ التسجيل : 19/06/2011

مُساهمةموضوع: تفسير اسماء الله الحسني (المجموعة الرابعة)   الخميس يوليو 07, 2011 4:50 am

العظيم : العظيم لغويا بمعنى الضخامة والعز والمجد والكبرياء ، والله
العظيم أعظم من كل عظيم لأن العقول لا يصل الى كنة صمديته ، والأبصار لا
تحيط بسرادقات عزته ، وكل ما سوى الله فهو حقير بل كالعدم المحض ، وقال
تعالى ( فسبح باسم ربك العظيم ) وقد كان النبى صلى الله عليه وسلم يدعو عند
الكرب : ( لا إله إلا الله العظيم ، لا إله إلا الله رب العرش العظيم ، لا
إله إلا الله رب السماوات ورب العرش العظيم ) . قال تعالى : ( ذلك ومن
يعظم شعائر الله فإنها من تقوى القلوب ) وحظ العبد من هذا الاسم أن من يعظم
حرمات الله ويحترم شعائر الدين ، ويوقر كل ما نسب الى الله فهو عظيم عند
الله وعند عباده

--------------------------------------------------------------------------------

الغفور
: الغفور من الغفر وهو الستر ، والله هو الغفور بغفر فضلا وإحسانا منه ،
هو الذى إن تكررت منك الإساءة وأقبلت عليه فهو غفارك وساترك ، لتطمئن قلوب
العصاة ، وتسكن نفوس المجرمين ، ولا يقنط مجرم من روح الله فهو غافر الذنب
وقابل التوبة

والغفور .. هو من يغفر الذنوب العظام ، والغفار .. هو
من يغفر الذنوب الكثيرة . وعلم النبى صلى الله عليه وسلم ابو بكر الصديق
الدعاء الأتى : اللهم إنى ظلمت نفسى ظلما كثيرا ، ولا يغفر الذنوب إلا أنت ،
فأغفر لى مغفرة من عندك ، وارحمنى إنك انت الغفور الرحيم



--------------------------------------------------------------------------------

الشكور:
الشكر فى اللغة هى الزيادة ، يقال شكر فى الأرض إذا كثر النبات فيها ،
والشكور هو كثير الشكر ، والله الشكور الذى ينمو عنده القليل من أعمال
العبد فيضاعف له الجزاء ، وشكره لعبده هى مغفرته له ، يجازى على يسير
الطاعات بكثير الخيرات ، ومن دلائل قبول الشكر من العبد الزيادة فى النعمة ،
وقال تعالى ( لئن شكرتم لأزيدنكم ولئن كفرتم إن عذابى لشديد ) ، والشكر من
الله معناه أنه تعالى قادرا على إثابة المحسنين وهو لا يضيع أجر من أحسن
عملا


--------------------------------------------------------------------------------

العـلي
: العلو هو ارتفاع المنزلة ، والعلى من أسماء التنزيه ، فلا تدرك ذاته ولا
تتصور صفاته أو ادراك كماله ، والفرق بين العلى .. والمتعالى أن العلى هو
ليس فوقه شىء فى المرتبة أو الحكم ، والمتعالى هو الذى جل عن إفك المفترين ،
والله سبحانه هو الكامل على الإطلاق فكان أعلى من الكل

وحظ العبد
من الاسم هو ألا يتصور أن له علوا مطلقا ، حيث أن أعلى درجات العلو هى
للأنبياء ، والملائكة ، وعلى العبد أن يتذلل بين يدى الله تعالى فيرفع شأنه
ويتعالى عن صغائر الأمور



--------------------------------------------------------------------------------

الكبير
: الكبير هو العظيم ، والله تعالى هو الكبير فى كل شىء على الإطلاق
وهوالذى مبر وعلا فى "ذاته" و "صفاته" و"افعاله" عن مشابهة مخلوقاته ، وهو
صاحب كمال الذات الذى يرجع الى شيئين الأول : دوامه أزلا وأبدا ، والثانى
:أن وجوده يصدر عنه وجود كل موجود ، وجاء اسم الكبير فى القرآن خمسة مرات
.أربع منهم جاء مقترنا باسم (العلى ) . والكبير من العباد هو التقى المرشد
للخلق ، الصالح ليكون قدوة للناس ، يروى أن المسيح عليه السلام قال : من
علم وعمل فذلك يدعى عظيما فى ملكوت السموات


--------------------------------------------------------------------------------

الحفيظ
: الحفيظ فى اللغة هى صون الشىء من الزوال ، والله تعالى حفيظ للأشياء
بمعنى أولا :أنه يعلم جملها وتفصيلها علما لا يتبدل بالزوال ، وثانيا :هو
حراسة ذات الشىء وجميع صفاته وكمالاته عن العدم وقال رسول الله صلى الله
عليه وسلم ( إذا أويت الى فراشك فأقرأ آية الكرسى ، لايزال عليك الله حارس )
، وحظ العبد من الاسم أن يحافظ على جوارحه من المعاصى ، وعلى قلبه من
الخطرات وأن يتوسط الأمور كالكرم بين الاسراف والبخل


--------------------------------------------------------------------------------

المقيت
: القوت لغويا هو مايمسك الرمق من الرزق ، والله المقيت بمعنى هو خالق
الأقوات وموصلها للأبدان وهى:الأطعمة والى القلوب وهى :المعرفة ، وبذلك
يتطابق مع اسم الرزاق ويزيد عنه أن المقيت بمعنى المسئول عن الشىء بالقدرة
والعلم ، ويقال أن الله سبحانه وتعالى جعل أقوات عباده مختلفة فمنهم من جعل
قوته الأطعمة والأشربة وهم:الآدميون والحيوانات ، ومنهم من جعل قوته
الطاعة والتسبيح وهم:الملائكة ، ومنهم من جعل قوته المعانى والمعارف والعقل
وهم الأرواح

وحظ العبد من الاسم ألا تطلب حوائجك كلها إلا من الله
تعالى لأن خزائن الأرزاق بيده ، ويقول الله لموسى فى حديثه القدسى : يا
موسى اسألنى فى كل شىء حتى شراك نعلك وملح طعامك



--------------------------------------------------------------------------------

الحسيب
: الحسيب فى اللغة هو المكافىء .والاكتفاء .والمحاسب . والشريف الذى له
صفات الكمال ، والله الحسيب بمعنى الذى يحاسب عباده على أعمالهم ، والذى
منه كفاية العباده وعليه الاعتماد ، وهو الشرف الذى له صفات الكمال والجلال
والجمال . ومن كان له الله حسيبا كفاه الله ، ومن عرف أن الله تعالى
يحاسبه فإن نفسه تحاسبه قبل أن يحاسب



--------------------------------------------------------------------------------

الجليل
: الجليل هو الله ، بمعنى الغنى والملك والتقدس والعلم والقدرة والعزة
والنزاهة ، إن صفات الحق أقسام صفات جلال : وهى العظمة والعزة والكبرياء
والتقديس وكلها ترجع الى الجليل ، وصفات جمال : وهى اللطف والكرم والحنان
والعفو والإحسان وكلها ترجع الى الجميل ، وصفات كمال : وهى الأوصاف التى لا
تصل اليها العقول والأرواح مثل القدوس ، وصفات ظاهرها جمال وباطنها جلال
مثل المعطى ، وصفات ظاهرها جلال وباطنها جمال مثل الضار ، والجليل من
العباد هو من حسنت صفاته الباطنة أما جمال الظاهر فأقل قدرا



--------------------------------------------------------------------------------

الكريم
: الكريم فى اللغة هو الشىء الحسن النفيس ، وهو أيضا السخى النفاح ،
والفرق بين الكريم والسخى أن الكريم هو كثير الإحسان بدون طلب ، والسخى هو
المعطى عند السؤال ، والله سمى الكريم وليس السخى فهو الذى لا يحوجك الى
سؤال ، ولا يبالى من أعطى ، وقيل هو الذى يعطى ما يشاء لمن يشاء وكيف يشاء
بغير سؤال ، ويعفو عن السيئات ويخفى العيوب ويكافىء بالثواب الجزيل العمل
القليل

وكرم الله واسع حيث قال رسول الله صلى الله عليه وسلم ( إنى
لأعلم آخر أهل الجنة دخولا الجنة ، وآخر أهل النار خروجا منها ، رجلا يؤتى
فيقال اعرضوا عليه صغار ذنوبه ، فيقال عملت يوم كذا ..كذا وكذا ، وعملت يوم
كذا..كذا وكذا فيقول نعم لا يستطيع أن ينكر ،وهو مشفق من كبار ذنوبه أن
تعرض عليه ،فيقال له :فإن لك مكان كل سيئة حسنة، فيقول : رب قد عملت أشياء
ما أراها هنا ) وضحك الرسول صلى الله عليه وسلم حتى بدت نواجذه


--------------------------------------------------------------------------------

الرقيب
: الرقيب فى اللغة هو المنتظر والراصد، والرقيب هو الله الحافظ الذى لا
يغيب عنه شىء ، ويقال للملك الذى يكتب أعمال العباد ( رقيب ) ، وقال تعالى (
ما يلفظ من قول إلا لديه رقيب عتيد ) ، الله الرقيب الذى يرى أحوال العباد
ويعلم أقوالهم ، ويحصى أعمالهم ، يحيط بمكنونات سرائرهم ، والحديث النبوى
يقول ( الاحسان أن تعبد الله كأنك تراه ، فإن لم تكن تراه فإنه يراك )، وحظ
العبد من الاسم أن يراقب نفسه وحسه ، وأن يجعل عمله خالص لربه بنية طاهرة

_________________




سبحان
الله وبحمده سبحان الله
العظيم
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
http://alyasser.lamuntada.com
sakr
المدير العام
المدير العام


ذكر عدد المساهمات : 1794
تاريخ التسجيل : 19/06/2011

مُساهمةموضوع: رد: تفسير اسماء الله الحسني (المجموعة الرابعة)   الخميس أكتوبر 27, 2011 6:33 pm

Great: great sense linguistically
magnitude and splendor and glory and pride, and God
Great the greatest of all great minds, because the accent
is not up to Samadath, and sight is not
Bsradqat takes pride, and all that only God is nasty but Kaladm
pure, and said
Says (name of your
Lord glorify the Great) was the Prophet peace be upon him when calls
Stress (no god but God Almighty, there is no god but
Allah, the Lord of the Mighty Throne, not
God but Allah,
Lord of the heavens and Lord of the Mighty Throne). The Almighty said: (it is
Maximize the rites of Allah it from the piety of
hearts) observed a person of this name that maximizes
God and respects the sanctity of the religion, and
revered all attributed to God as He is great at
Allah and His slaves when

--------------------------------------------------
------------------------------

Ghafoor
: Forgiving Aghaffr of
which is to conceal, and God is Oft Bghafr and kindness as well as him,
Which is the repeated abuse from you and turns to him and
he'll let Gfarc, to reassure the hearts of
Sinners,
and inhabit the hearts of criminals, and criminals who despairs of the
Spirit of God is forgiving sin
And
met with repentance

And Ghafoor
.. Is to
forgive the sins of the bones, and Ghaffar .. Is
Forgive the sins of many. And informed the
Prophet peace be upon him Abu Bakr
Following
prayer: Oh God, I have wronged myself great injustice, and does not
forgive sins except You,
Forgive me forgiveness from you, and
mercy, You are the Oft-Forgiving,



--------------------------------------------------
------------------------------

Shakur:
Thanksgiving is the
increase in the language, said thanks a lot in the ground if the plant,
And Shakur is many thanks, and God Shakur, who has grown a little
work
Al Fadhaaf his box, and thanks to the slave
is the forgiveness of him, punishing him for walking
Good deeds, good things much, and thanks to accept evidence of
a person increase in grace,
He says (While
Hkurtm to Ozidnkm While disbelieved that My punishment is severe), and
thanked
God means that God is able to reward
the good and he does not waste the reward of the best
Pursuant to


--------------------------------------------------
------------------------------

Ali
: Height is a high status,
and high in the names of transcendence, it does not recognize the same
Imagine or
realize the attributes of perfection, and the difference between Ali .. Transcendent and sublime that is
It is not something in place or power, and the transcendent,
which is most of all falsehood Liars,
And Allah is full at all
was higher than the total

Observed
a person
Of the name is not to imagine that he has
never louder, as the highest altitude is
The
prophets, angels, and a slave cringes that the hands of God Almighty
would unfurled
And
transcends the pettiness



--------------------------------------------------
------------------------------

Great
: Great is great, God is great in
everything at all
And Hoalzy justified and exalted in the "same" and
"qualities" and "deeds" of similar creatures, a
His self-perfection, which is due to two things first: spiral
and never decreed, and the second
: That his
presence made him a present of all, came the great name in the Quran
five times
.
Four of them came in conjunction with the name (the highest). And many slaves he met Leader
To create, to be a good role model for people, is told that the
Christ peace be upon him said:
Science and the work it called great in the
kingdom of heaven


--------------------------------------------------
------------------------------

Hafeez
: Hafiz in language
maintenance is a thing of the meridian, and Allah Hafiz of things
First words: he knows Jmlha and customized note does not
change with extinction, and second is the
Guard
the same thing and all the qualities and Kamalath from nowhere and said:
The Messenger of Allah
Upon him (if I went to
bed, recite a verse of the chair, still you God guard)
, Observed a person of the name to keep the faculties of sin, the
heart of
Passing thoughts and things Kakarm mediates between
extravagance and stinginess


--------------------------------------------------
------------------------------

Ugly
: A living language is
Meimsk breath of a living, and hateful words of God is the creator of
Mouselha and sustenance of bodies, namely: food and to the hearts
which are: knowledge, thus
Matches the name of
Razak and exceeds it in the sense that ugly thing responsible for the
ability
And science, said that Allah the
Almighty to make slaves of different livelihoods Some of them make
Power of foods and beverages are: Aladamaon and animals, and some
of them make the power
Obedience and
praise are: angels, and some of them to make meanings, knowledge,
strength and mind
They are life

Observed a
person of the name should not ask Hawwaijk all except from God
Meaning because the coffers of livelihood in his hand, and God says
to Moses, in his shrine: O
Moses, ask me in everything, even Nalk traps
and salt your food



--------------------------------------------------
------------------------------

Reckoner
: Reckoner is the equivalent in the
language. And sufficiency. And the accountant. And Sharif, who has
Attributes
of perfection, and God in the sense that Hasib slaves held accountable
for their actions, which
From the adequacy of
worship and reliance upon, the honor which has the attributes of
perfection and glory
And beauty. It was
his God Reckoner is sufficient for him, and he knew that God
Hold him accountable by the
same Thasabh be held accountable



--------------------------------------------------
------------------------------

Galilee
: Galilee is God, the sense
of wealth and the king and Altkds and knowledge, power and pride
And integrity, qualities that sections of the right qualities
of Jalal, a grandeur and dignity, and pride
And sanctification, all dating back to Galilee, and the
qualities of beauty: a kindness and generosity and compassion
And forgiveness and kindness, and all due to the beautiful,
and the attributes of perfection: a descriptions that do not
It reaches the minds and lives, such as the Holy One, and the
characteristics of face value and beauty of its interior, Jalal
Such as a given, recipes face value the dignity and beauty of its
interior, such as harmful, and the Galilee
Subjects is
improved qualities of the inner beauty of a degree less apparent



--------------------------------------------------
------------------------------

Karim
: Quran in the language is the
thing Hassan al-Nafis, who is also generous Alinvah,
The difference between the holy and generous that the Quran
is a lot without asking for charity, and is generous
When the given question, and God called the Quran and it is not
generous, which is not to Ihodgk
Question, do
not care who gave, and which is said to be given to those who wants what
he wants and how he wants
Without question, and
to forgive sins, and hidden defects and reward equivalent to work
thanks
Little

And
generosity of God and the broad terms of the Messenger of Allah peace be
upon him (I
To know the last entry of
Paradise Paradise, and the last departure of the people of Hell, a man
brought
You offer is said to be small sins, is
said to have worked on as well .. such and such, and worked on
Well .. so and so says yes he can not deny, when he was scared
of his sins that senior
Before him, said to
him: If you place all the bad good, he says: Lord, have worked things
What
I see here) and laughed Prophet peace be upon him until the molars
appeared


--------------------------------------------------
------------------------------

Sergeant
: Sergeant in the
language is expected and the observer, and Sergeant-Hafiz, who is God,
not
Miss him something, and said to the
king, who writes the people's deeds (sergeant), and the Almighty said (
Utter the words but have read,), God, who sees
Sergeant conditions subjects
He
knows their words, and countless businesses, surrounded Bmknunat deeds
secretly, and the Hadith
Says (Ihsan
is to worship Allah as if you see, were not you see it see you), was
observed
Slave of the name to watch
himself and his sense, and that makes his work sincere to his Lord, the
structure of pure

_________________




سبحان
الله وبحمده سبحان الله
العظيم
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
http://alyasser.lamuntada.com
 
تفسير اسماء الله الحسني (المجموعة الرابعة)
استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
مملكة الياسر العظمة لعلوم الفلك والروحانيات Astronomy and Spirituality treat all kinds of magic :: الفئة الأولى :: قسم خاص باسماء الله الحسنى-
انتقل الى:  
Place holder for NS4 only
pubacademy.ace.st--!>
pubacademy.ace.st--!>